Nieuws, februari 2016

29 februari 2016

Vragen over uitbetaling thuiszorgmedewerkers

Vanaf begin dit jaar heeft TZorg de hulp bij het huishouden van de Zorggroep in Weert overgenomen. De Zorggroep heeft 250 (tijdelijke) contracten niet verlengd in de aanloop naar deze overname. In een uitzending van het NCRV-programma De Monitor was gisteren te zien hoe TZorg geen salaris aan personeel betaalt over contractueel afgesproken uren.

24 februari 2016

Jan Tak stopt met schrijven

Oud-SP raadslid stopt (opnieuw) met het schrijven van columns in het wijkblad Fatima Contact. In zijn tijd als commissielid en later raadslid tussen 2002 en 2011 schreef Jan over ‘Fatima en de politiek’. In de afgelopen twee jaar schreef hij opnieuw stukjes voor het wijkblad dit keer gericht op de zorg.

23 februari 2016

Nederweert loopt niet warm voor plannen Randweg

Foto: Joep Gielens / SP Limburg

Afgelopen weekend waren SP-Statenleden en SP'ers van de ledenwerkgroep Nederweert  in het centrum van het dorp om met de mensen aldaar te praten over de plannen voor de randweg N266. Het gemeentebestuur zou deze graag door het buitengebied om willen leggen. Conclusie is dat men in Nederweert nog niet bepaald warm loopt voor deze plannen. En dit lag niet aan het slechte weer van die dag.

20 februari 2016

SP redelijk tevreden over antwoorden op vragen Oekraïne referendum

Foto: LEN / Spanning, wetenschappelijk tijdschrift van de SP

Begin deze maand stelde de SP vragen om te zien hoe serieus de gemeente Weert het referendum over de Oekraïne neemt. En dat blijkt best oké.

19 februari 2016

Opnieuw ROOD-succes: meer fietsenstallingen in de Binnenstad

Foto: MMatthijs Fiddelaers / ROOD Weert

De gemeente gaat in samenwerking met de partijen die actief zijn in het ‘Pact van de Binnenstad’ meer fietsenstallingen plaatsen. De werkzaamheden beginnen komende maandag al. Opnieuw komt er actie vlak nadat ROOD, de jongerenorganisatie van de SP, een probleem aankaart.

17 februari 2016

Woee kinne vae bâwwe?

Foto: Jeroen Goubet / SP Weert

Vorige week bleek wederom dat het carnaval, oftewel de Vastelaovundj in Weert nog steeds een groot volksfeest is. Hoogtepunten zijn altijd de optochten die in de wijken, dorpen en op carnavalszondag door het centrum van de stad trekken. Maar verenigingen die de prachtigste praalwagens willen bouwen luiden de noodklok. Aan vrijwilligers en enthousiasme geen gebrek, aan plek om ze te bouwen wel. De SP vroeg daarom vanavond tijdens de commissievergadering Ruimte of de gemeente hierin een rol kan spelen.