SP biedt excuses aan bij organisatoren IJzeren Rijn debat

20 mei 2009

SP biedt excuses aan bij organisatoren IJzeren Rijn debat

Eergisteren organiseerde de gemeente Weert een debat over de IJzeren Rijn. Door communicatiefouten binnen de SP was er niemand namens de partij aanwezig bij de discussie. Tot grote spijt, want daardoor leek het misschien net alsof de SP zou bedanken voor het debat, zoals de PVV dat deed. Dat is uiteraard niet het geval. De SP stuurde daarom gisteren, daags na het debat, meteen een brief met excuses aan de organisatoren.

De excuusbrief van de SP aan de organisatoren van het debat:

Betreft: Excuses voor afwezigheid SP bij IJzeren Rijn-debat

Weert, 19 mei 2009

Geachte,

Zo’n tien jaar geleden had de SP in Weert als één van de eerste politieke partijen aandacht voor het mogelijk opnieuw in gebruik nemen van de IJzeren Rijn. Al vanaf dat begin is het standpunt van de SP dat het opnieuw in gebruik nemen van de goederenspoorweg niet plaats mag vinden. En mocht dit om welke reden dan ook toch onafwendbaar blijken, dan alleen als er gepaste maatregelen genomen worden om mens en milieu te beschermen. Het dossier IJzeren Rijn is dan ook altijd erg belangrijk geweest voor de SP, en nog steeds. Gelukkig geldt dit ook voor andere partijen, belangengroepen, actiecomités en verschillende overheden, waaronder de gemeente Weert.

De SP vindt het een goede zaak dat de gemeente de discussie over de IJzeren Rijn levendig houdt, onder andere door het organiseren van debatavonden. Met veel overgave is er ook gisteren een debatavond door de gemeente georganiseerd.

Door een communicatiefout binnen onze partij is er echter iets misgegaan betreffende de afvaardiging van de SP. Tot onze spijt is er niemand van onze partij als spreker bij het debat aanwezig geweest.

Hiervoor willen wij u onze welgemeende excuses aanbieden.

Ik wil u nogmaals verzekeren dat de IJzeren Rijn en de discussie hierover is een erg belangrijk onderwerp is voor de SP. Desinteresse was zeker niet de oorzaak van het ontbreken van een afgevaardigde. De SP zal zich volop blijven mengen in de discussie, onder andere door ervoor te zorgen dat de vervelende situatie zoals die gisteravond ontstaan is zich niet zal herhalen, en in het vervolg gewoon weer aanwezig te zijn bij debatten die hopelijk nog plaats zullen vinden in de toekomst. Net zolang tot de IJzeren Rijn van de baan is.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Goubet